اخبار کنکور پزشکی | افزایش پذیرش برای رشته پزشکی به ۱۱۵۲۰ نفر

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: مصوبه شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی در مورد ظرفیت پذیرش رشته‌های‌ پزشکی فصل‌الخطاب است.
اخبار کنکور پزشکی | افزایش پذیرش برای رشته پزشکی به ۱۱۵۲۰ نفر
کد خبر : ۴۱۰۴۲

آقای ابوالفضل باقری فرد در ارتباط تلفنی با شبکه خبر از اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در کنکور امسال خبر داد و افزود: در این مصوبه جدول‌هایی هستند که تعداد افزایش ظرفیت و پذیرش نهایی هر سال در رشته پزشکی و دندانپزشکی مشخص شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته طبق جدول باید ۹۶۰۰ نفر دانشجوی پزشکی پذیرش می‌شد که این تعداد به ده هزار و ۲۶۲ نفر رسید و دلیل این موضوع هم که سازمان سنجش اعلام کرد به جهت محدودیت‌هایی است که دارند.

آقای باقری فرد، تشابه نمرات افراد را دلیل این محدودیت سازمان سنجش دانست و گفت: وزارت بهداشت پذیرفت که حتی بیشتر از جدول نیز پذیرش کنیم.

وی تصریح کرد: در رشته دندانپزشکی هم به همین صورت بود طبق جدولی که برای افزایش ظرفیت دانشجوی دندانپزشکی مشخص شده است در پایان سال ۱۴۰۲ باید تعداد پذیرش این دانشجویان، ۲۲۱۹ نفر باشد در حالی که این رقم در سال گذشته ۲۲۵۹ دانشجوی دندانپزشکی بوده است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: وزارت بهداشت در اعمال قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی از جدول هم جلوتر بوده است.

آقای باقری فرد اضافه کرد: امسال هم به شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان سنجش اعلام کردیم که فصل الخطاب جدول نهایی شورای انقلاب فرهنگی است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر